09395173001

10 نوع از گیاهان بالکنی مقاوم به گرما و سرما

فهرست محتوا

گیاهان بالکنی مقاوم به سرما و گرما

گیاهان آپارتمانی یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد تازگی و طراوت در هر خانه‌ای شناخته می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل دارند که از گیاهان مختلف در خانه و بالکن خود استفاده کنند. اگر شما نیز قصد دارید بهترین گیاه برای نگهداری در بالکن را تهیه نمایید، ممکن است نگران گرما، سرما و آسیب به گیاه خود باشید. بالکن یکی از بهترین مکان‌ها برای نگهداری گیاهان شناخته می‌شود. برای اینکه از آسیب به گیاه جلوگیری کنید، باید گیاهان رونده بالکنی که در برابر سرما و گرما مقاوم هستند را خریداری کنید. در صورتی ‌که قصد خرید گیاهان و درختچه مناسب بالکن را دارید، با ما در این مقاله از لوکس ویلا گاردن همراه باشید تا در ادامه بهترین درختچه و گیاهان را برای تراس معرفی نماییم.

معرفی بهترین گیاهان بالکنی مقاوم به سرما و گرما

در حیاط و بالکن ما ایرانی‌ها از گذشته تاکنون انواع گل‌ها وجود دارند. امروزه با آپارتمانی شدن زندگی‌ها استفاده از گل‌ها و گیاهان در داخل و بیرون فضای منزل محدود شده است. البته اگر بالکن دارید، می‌توانید با استفاده از گیاهان بالکنی مقاوم به سرما و گرما ظاهری جذاب و منحصربه‌فرد را برای تراس خود به ارمغان آورید. از جمله بهترین گیاهانی که می‌توانید برای بالکن خود در نظر بگیرید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·       گل اطلسی

گیاه اطلسی به عنوان یکی از گل‌های بالکنی چهار فصل شناخته شده که از تابستان تا پاییز با گل‌های زیبای رنگی خود جلوه بسیار خوشایندی را برای تراس شما به ارمغان می‌آورد. این گل به آب کمی نیاز داشته و با رشد سریعی که دارد، بالکنی رنگارنگ را به شما هدیه می‌دهد.

·       گل شمعدانی

گل شمعدانی از قدیم تاکنون در تراس و حیاط ما ایرانی‌ها وجود داشته است. مقاوم بودن گل شمعدانی به گرما و سرما و چهار فصل بودن آن یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این گیاه محسوب می‌شود. همچنین نگهداری از گل شمعدانی بسیار آسان بوده و این گل با برگ‌های پهن و گرد خود زیبایی بی‌نظیری برای تراس شما به ارمغان می‌آورد.

بهترین گیاه برای نگهداری در بالکن

·       گل کوکب

از دیگر گیاهان مقاوم به سرما برای بالکن می‌توان به گل کوکب اشاره کرد. این گل در اواخر تابستان تا اوایل زمستان گل داده و سبب زیباسازی بالکن شما خواهد شد. گل‌های درشت و جذاب کوکب سبب شده که این گیاه به عنوان یکی از زیباترین و مقاوم‌ترین گل‌های بالکنی در برابر سرما و گرما شناخته شود.

·       گیاه آلیسوم

گل آلیسوم به عنوان یکی از بهترین گیاه برای نگهداری در بالکن محسوب می‌شود. این گل در برابر سرما و گرما مقاوم بوده و گل‌های ریز و خوشه‌ای دارد. تنوع رنگی آلیسوم از دیگر ویژگی‌های این گیاه است. اگر قصد استفاده از گل‌های بالکنی چهار فصل را دارید که زیبا و معطر باشند، این گل گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. گیاه آلیسوم رایحه‌ای شبیه شهد عسل داشته و همین موضوع سبب شده این گیاه به عنوان گل عسل نیز شناخته شود.

·       گل داوودی

از دیگر گیاهان بالکنی مقاوم به سرما و گرما می‌توان به گل داوودی اشاره کرد. این گل گونه‌های بسیار متنوع همراه با رنگ‌های مختلف و جذاب داشته و در دسته گل‌های بالکنی 4 فصل قرار می‌گیرد. شما می‌توانید گل داوودی را در گلدان‌هایی قرار داده و برای تراس خود فضایی دلنشین ایجاد نمایید.

·       کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریسمس همانطور که از نامش پیدا است، از جمله گیاهان مقاوم به سرما برای بالکن شناخته می‌شود. البته کاکتوس کریسمس قادر است گرمای 38 درجه تابستان را نیز به خوبی تحمل کند. این گیاه در ایام کریسمس گل داده و بالکن شما را سرسبز و رنگی می‌کند. از جمله رنگ‌های گل کریسمس می‌توان به سفید، قرمز و نارنجی اشاره کرد. پس از قرار دادن این گیاه در بالکن توجه داشته باشید که کاکتوس کریسمس در جریان باد و مسیر وزش شدید و مستقیم باد قرار نگیرد.

·       گیاه یشم

یشم نیز از گیاهانی است که سرما و گرما را به راحتی تحمل می‌کند. این گیاه برگ‌های ضخیم و کوچکی داشته و رشد آن نیز کم است. با وجود مقاوم بودن این گیاه در برابر گرما و سرما، بهتر است آن را زیر تابش نور شدید خورشید قرار ندهید.

درختچه مناسب بالکن

·       درختچه گلدار بروگمانسیا یا سرناگل

درختچه گلدار بروگمانسیا یا سرناگل به عنوان یک درختچه مناسب بالکن شناخته شده که همیشه سبز بوده و حتی در نواحی سرد نیز رشد می‌کند. سرناگل گل‌هایی دارد که در شب بوی بسیار خوشایندی را از خود متصاعد می‌نمایند. شما می‌توانید این درختچه را در گلدان نیز نگهداری کرده و بهتر است برای این کار از خدمات باغبانی در منزل مشاوره بگیرید.

·       گیاهان یکساله معطر و ادویه‌ای

گیاهان یک ساله معطر و ادویه‌ای همواره تازه و همراه با بوی خوش بوده و فضای نسبتا کمی از تراس شما را اشغال می‌کنند. اگر بالکن شما نورگیر است، می‌توانید از گیاهانی نظیر مریم گلی، رزماری و آویشن استفاده کرده و در صورتی‌که بالکن شما نورگیری کمی دارد، می‌توانید نعنا، جعفری، گشنیز و ترشک بکارید.

·       آجوگا

آجوگا از جمله گیاهان رونده بالکنی مقاوم به سرما و گرما شناخته می‌شود. این گیاه به خوبی رشد کرده و نیاز کمی به مراقبت دارد. گیاه آجوگا رنگ‌های بسیار زیبایی داشته و با رنگ‌های آبی و صورتی خود جلوه‌ای خاص به بالکن شما می‌بخشد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به بررسی انواع مختلف گیاهان بالکنی که در فصول سرد و گرم سال مقاوم هستند، پرداختیم. زندگی آپارتمانی سبب شده است که بسیاری از افراد از طراحی فضای سبز حیاط محروم شوند. اگر آپارتمان شما تراس یا بالکن دارد، می‌توانید با استفاده از درختچه مناسب بالکن و گیاهان رونده بالکنی مقاوم به سرما و گرما جلوه‌ای بسیار زیبا ایجاد نمایید.

گیاهان مقاوم به سرما برای بالکن

لوکس ویلا گاردن، بهترین ارائه‌دهنده خدمات مربوط به فضای سبز

زندگی آپارتمانی سبب شده که بسیاری از افراد به فکر ایجاد یک فضای سبز کوچک برای خود بیفتند. اگر بالکن داشته باشید، می‌توانید فضای سبز موردنظر را در بالکن خود ایجاد نمایید. برای این منظور استفاده از گیاهان و درختچه مناسب بالکن که در برابر سرما و گرما مقاوم باشند، بسیار اهمیت دارد. اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای در بالکن خود فضای سبز ایجاد نمایید، کمک گرفتن از مجموعه‌ای متخصص حائز اهمیت است. لوکس ویلا گاردن از جمله مجموعه‌هایی بوده که در حوزه اجرای فضای سبز و طراحی روف گاردن فعالیت می‌کند. این مجموعه ارزیابی اولیه را انجام داده و سپس به کاشت بهترین گیاه برای نگهداری در بالکن می‌پردازد. اگر در زمینه خرید گیاه برای بالکن و طراحی فضای سبز آن به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید، برای مشاوره رایگان از طریق شماره تماس درج شده در سایت با کارشناسان لوکس ویلا گاردن در ارتباط باشید.