09395173001

نکات مهم در سمپاشی درخت زردآلو

فهرست محتوا

بهترین زمان سمپاشی درخت زردآلو

زردآلو به عنوان یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها شناخته می‌شود که به دلیل طعم بی‌نظیر و خواصی که دارد، طرفداران بسیاری در سراسر دنیا پیدا کرده است. درخت‌های زردآلو نیز ممکن است مانند سایر درخت‌های میوه به بیماری‌ها و آفات مختلفی درگیر شوند که سبب کاهش عملکرد و کیفیت محصول خواهد شد. برای جلوگیری از این آفات شما باید با بهترین زمان سمپاشی درخت زردآلو و نکات سمپاشی این میوه آشنا شوید. در این مقاله از وب سایت لوکس ویلا گاردن به بررسی نکات مهم سم پاشی درخت زردالو خواهیم پرداخت تا با رعایت این نکات بتوانید زردآلوهایی با کیفیت و خوشمزه به عمل آورید.

چرا انتخاب بهترین زمان برای سمپاشی درخت زردآلو اهمیت دارد؟

انتخاب بهترین زمان برای سم پاشی درخت زردالو باعث می‌شود که شما با رعایت آن بتوانید حداکثر میزان زردآلو را به عمل آورده و کیفیت زردآلوهای خود را افزایش دهید. از جمله دیگر دلایل اهمیت انتخاب زمانی مناسب برای سمپاشی این درخت میوه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·  جلوگیری از آسیب

اگر با بهترین زمان سمپاشی درخت زردآلو آشنا باشید، می‌توانید از ایجاد بیماری‌ها و آسیب‌هایی که ممکن است به درخت و میوه زردآلو وارد شود، جلوگیری کنید. به عنوان مثال با استفاده از اسپری‌های قارچ‌کش مسی پیش از باران‌های پاییزی می‌توان از بیماری شانکر که یک بیماری رایج در میان درختان هسته‌دار است، پیشگیری نمایید.

·  جلوگیری کردن از اتلاف هزینه و وقت

اگر سم پاشی درخت زردالو در زمان نامناسبی انجام شود، سبب اتلاف تلاش و هزینه شما خواهد شد؛ زیرا در این صورت ممکن است آفات و بیماری‌ها به خوبی کنترل نشوند.برای استعلام قیمت سمپاشی درختان میوه میتوان از مجموعه های متخصص مانند لوکس ویلا گاردن مشاوره گرفت. همچنین سمپاشی این درخت در زمان نامناسب باعث قرار گرفتن محیط در معرض مواد شیمیایی خواهد شد.

·  از بین بردن آفات و بیماری‌ها

آفات و بیماری‌های درخت زردآلو فعالیت‌های متفاوتی در فصول مختلف سال دارند. بنابراین آشنایی با مناسب‌ترین زمان سمپاشی درخت زردآلو باعث می‌شود هنگامی‌که درخت زردآلو آسیب پذیرتر است، بتوان این تهدیدها را مورد هدف قرار داد. به عنوان مثال استفاده از روغن ولک در زمستان به عنوان یکی از روش‌های سمپاشی زمستانه زردالو شناخته شده و آفات درخت زردآلو را در این فصل از بین می‌برد.

·  افزایش عملکرد


انتخاب بهترین زمان سمپاشی درخت زردآلو سبب اطمینان از سلامت درخت و عملکرد مناسب میوه آن می‌شود. در صورتی‌که آفت‌ها و بیماری‌ها به درخت یا میوه در حال رشد آن آسیب بزنند، عملکرد کلی را تا حد قابل ‌توجهی کاهش خواهند داد.

بهترین زمان سمپاشی درخت زردآلو

آشنایی با بهترین زمان سمپاشی درخت زردآلو

انتخاب بهترین زمان سمپاشی درختان میوه از جمله زردآلو تا حد قابل‌توجهی به زمان حمله آفات، نوع سم و مشکلی که قصد برطرف کردن آن را دارید، وابسته است. بهترین زمان‌ها برای سمپاشی درختان این میوه به شرح زیر هستند:

·   سمپاشی درخت زردآلو در فصل پاییز

پیش از شروع باران‌های پاییزی و پس از ریزش برگ‌ها بهتر است قارچ‌کش‌های مسی را روی درخت زردآلو اسپری کنید. با اسپری کردن قارچ‌کش‌های مسی احتمال ابتلای درخت زردآلوی شما به بیماری‌های قارچی تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. برای تاثیرگذاری بهتر به دستورالعمل نوشته شده روی بطری سموم توجه نمایید و یا با مشاوران خدمات باغبانی در منزل تماس بگیرید.

·  سمپاشی درخت زردآلو در فصل زمستان

سمپاشی زمستانه زردالو باید در ماه‌های اول زمستان پس از ریزش برگ‌ها انجام شود. برای انجام این کار آب و روغن را مخلوط کرده و آن را روی کل درخت زردآلو سمپاشی نمایید. همچنین استفاده از روغن ولک و مالیدن آن روی تمام شاخه‌ها و تنه در سمپاشی این درخت در فصل زمستان بسیار اهمیت دارد. روغن ولک به همراه حشره‌کش و سم دیازینون یا اتیون به کنترل بیماری‌هایی نظیر شته، کنه و… بسیار کمک می‌کند. البته برای سمپاشی در فصل زمستان توجه نمایید که هوا زیر 40 درجه فارنهایت یا 4 درجه سانتیگراد نباشد.

·  سمپاشی درخت زردآلو در فصل بهار

در هر سه ماه فصل بهار سم پاشی درخت زردالو انجام می‌شود. در فروردین ماه به دلیل تورم جوانه‌ها می‌توان با استفاده از سمپاشی ترکیبات مسی، از بیماری‌هایی نظیر لب‌شتری جلوگیری کرد. استفاده از سمومی نظیر دیازینون یا کنفیدور برای جلوگیری از ایجاد لارو برگ‌خوار بسیار موثر است. در اردیبهشت ماه سمپاشی برای جلوگیری از بیماری‌ها و مبارزه با آفات و حشرات انجام می‌شود. در صورتی ‌که بیماری سفیدک شیوع پیدا کند، می‌توان سمپاشی را در خرداد ماه نیز تکرار کرد.

بهترین زمان سمپاشی درخت زردآلو

بیماری‌های رایج درخت زردآلو

بیماری‌های درخت زردآلو برگ‌ها، شاخه‌ها، میوه‌ها و سلامت درخت زردآلو را مورد تهدید قرار می‌دهد. از جمله رایج‌ترین بیماری‌های این درخت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·  خرابی چوب درخت زردآلو

این بیماری سبب ایجاد زخم‌هایی روی شاخه و ساقه‌های درخت شده که در پی آن عصاره‌های قهوه‌ای و عفونت با قارچ‌هایی از درخت ریزش می‌کنند. این بیماری سبب کاهش رشد میوه‌های درخت زردآلو خواهد شد‌.

·  سوختگی برگ‌ها

در این بیماری برگ‌های درخت زردآلو خشک شده و لبه‌های آن زرد می‌شوند. از جمله دلایل وقوع این بیماری می‌توان به عوامل محیطی مانند باد قوی، آفت‌ها، خشکی خاک و تغذیه نامناسب درخت اشاره کرد.

·  عفونت قارچی

عفونت قارچی درخت زردآلو می‌تواند شاخه‌ها، برگ‌ها و میوه‌های درخت را تحت تاثیر قرار دهد. برخی از این قارچ‌ها نظیر قارچ Monilinia سبب ایجاد بیماری‌هایی نظیر ترک‌های قهوه‌ای روی میوه‌های زردآلو خواهد شد. همچنین سایر قارچ‌ها نیز ممکن است سبب ایجاد لکه‌ها روی برگ، خرابی چوب و پوسیدگی میوه شوند. سیاهک بیماری است که سبب ایجاد ترک و پوسیدگی‌هایی در زردآلو خواهد شد. سیاهک روی میوه زردآلو به دلایلی نظیر آفت‌ها، شرایط محیطی نامناسب و قارچ‌ها ایجاد می‌شود.

بهترین زمان سمپاشی درخت زردآلو
نتیجه‌گیری

در این مقاله به بررسی نکات سمپاشی درخت زردآلو اشاره کردیم و به بهترین زمان انجام این کار پرداختیم. درخت زردآلو نیز مانند سایر درخت‌ها باید در زمان‌های مناسبی سمپاشی شود. بنابراین شما باید به بهترین زمان سمپاشی درخت زردآلو توجه داشته باشید و این کار را به درستی انجام دهید. با انجام روش‌ها و نکات اشاره شده میوه‌های با کیفیت‌تر و بیشتری به عمل می‌آید و می‌توانید از لذت داشتن میوه‌هایی خوشمزه بهره‌مند شوید.

سمپاشی درختان زردآلو با لوکس ویلا گاردن

مجموعه لوکس ویلا گاردن یکی از مجموعه‌های معتبر در زمینه ارائه خدمات اجرای فضای سبز،طراحی روف گاردن پشت بام ،خدمات هرس درخت و سمپاشی درختان بوده است .بسیاری از افراد نگران اثرات مخرب زیست محیطی و بهداشتی به دلیل سمپاشی هستند، مجموعه لوکس ویلا گاردن با کمک تیم متخصص خود و بهره‌گیری از تکنیک‌های کاربردی، خطرات زیست محیطی و بهداشتی را به حداقل می‌رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آفت‌کش‌ها و سموم درخت زردآلو می‌توانید به وب‌سایت لوکس ویلا گاردن مراجعه کرده و در صورت نیاز به مشاوره، با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.